Jump to content
Akcija „Aukok Milijoną“ ×
Atsisakome SMS atsiskaitymų ×
Nusikalstamos veiklos išvalymas, ×

GTA SA ir SA:MP legendos

Bevardisz_Raidas

Rekomenduojamas pranešimas

Sveiki!

Daug domėjausi apie Grand Theft Auto žaidimų, o konkrečiau san andreas'o, bendruomenės istoriją. Jeigu dar konkrečiau- jo modifikavimo istoriją. Šioje temoje noriu kuo detaliau ir įdomiau aprašyti apie SA-MP'o kūrimą ir jo kūrėjus, Cleo library, zmodeler, sanny builder, asi-loader, txd workshop kūrėjus- visus neįtikėtinai gabius ir valingus žmones, kurie sukūrė šiandieninį san andreas'ą. Tikriausiai dauguma jūsų nesusimąsto, kiek daug jie reiškia mūsų bendruomenei.

SA:MP

Atkaklių GTA žaidimų fanų komanda, vedama "kyeman", maždaug 2005 metų balandį sukūrė ir išleido pirmąją Vice City multiplayer (VC:MP) modifikaciją. Tačiau kurdami ją jie jau planavo padaryti kitą, kiek rimtesnį projektą- SA:MP. Kadangi jiems pradedant dirbti ties šia modifikacija san andreasas dar nebuvo išleistas, jie VC:MP planavo paversti SA:MP kodo pagrindu. Atidavę VC:MP tobulinti kitam bendruomenės nariui, jie pradėjo darbą ties SA:MP'u. Nerandu tikslios datos, bet 2005-2006 metais pasirodė pirmosios jo versijos, o jis yra tobulinamas ir papildomas net iki šių dienų (paskutinis atnaujinimas 2019-11-22). 

Spoiler

 

Kūrėjų, kuriuos man pavyko rasti, pseodonimai: kyeman, Kalcor, Spooky ir Y_Less. Jų tikriausiai yra daugiau, tačiau niekur jie neaprašyti ¯\_(ツ)_/¯

CLEO library ir sanny builder 

Seemann (dėl dievo meilės netarkite šio vardo garsiai 😳) 2005 metais pradėjo darbą ties universaliu GTA modifikavimo "varikliuku?" - CLEO. Pirma Sanny builder- kodo compilatoriaus- versija dienos šviesą išvydo 2005 metų rugpjūčio 4 dieną. Dėl cleo library- neesu tikras. Versijų archyvuose seniausia rasta versija yra išleista 2008 metų Liepos 27, bet tai yra CLEO 3. Tikriausiai senesnės versijos tiesiog nebuvo stabilios ir jų palikti parsisiuntimui neapsimokėjo... Bet tai tik mano spėjimas. CLEO žaidimo scriptinimui prideda daugybę naujų komandų (opcodes), su kuriomis galima bendrauti su kitais failais, doroti išorinę informaciją ir t.t.

Visa žmonių, bent kažkiek prisidėjusių prie šio projekto, komanda: Alexander Blade, Barton Waterduck, BG_ASM, Capushon, CyQ, Demarest, JernejL, Hammer83, koPPP, listener, Midnightz, pdescobar, PLPynton, San'OK, Sergey81, spaceeinstein, Silent, Y_Less, Deji, Yelmi, Xieon

Asi-loader

apie šį pluginą daug nekalbėsiu, kadangi tai nėra toks didelis projektas, kaip aukščiau išvardintieji. Jį sukūrė Silent, ir išleido 2012 metais. būtent šį loaderį naudoja CLEO. Apie šiuos dalykus daug nežinau, neesu joks specialistas, tad nieko daugiau pasakyti ir negaliu.

Zmodeler

zmodeler, arba zanoza modeler- tai 3d modeliavimo programa, sukurta specialiai žaidimų "modinimui". jos kūrėjas - Oleg Melashenko. Vienas. Vienintelis. Žmogus. Deja, apie jį informacijos, kiek ieškojau, beveik absioliučiai nėra. Gaila. Dėka šios programos, san andrease turime daugybę automobilių, skinų, ginklų modifikacijų, kurių be šios programos tikriausiai nebūtų. Kuo ji tokia gera? O gi tuo, jog ji yra pritaikyta žaidimams, o ne renderinimui. Joje palaikomi elementai lengvai ir užtikrintai persikelia į žaidimą taip, kaip norime. Nereikia jokių 3-party converterių. Failų formatai tokie, kokių reikia žaidimams. Pirmųjų jos versijų sukūrimo data neaiški, kadangi zmodeler 1 forumas jau seniai uždarytas. Nors naujausias zmodeleris yra 3, san andreasui modifikuoti naudojamas 2. Oficiali jo išleidimo data yra 2004 metai (tikslios datos nėra, kadangi viskas kas išlikę iš tų metų tai keli pranešimai mirusiame jo forume). Tai yra neįtikėtina ką vienas žmogus sugebėjo sukurti vardan savo hobio...

TXD workshop

Taip pat ne toks didelis projektas, bet vertas dėmesio. Jo kūrėjas- Jernej (arba Jerney L, Delfi)be jo, jis yra sukūręs ir kitų programėlių, kurios leidžia lengvai dirbti su san andreaso tekstūrų ir modelių failais. Seniausia TXD workshopo versija kurią galiu rasti yra išleista 2005 metų lapkričio 13 dieną. Taip pat labai svarbi programa, populiariai naudojama tarp moderių (įskaitant mane) norint sudėlioti tekstūras į .txd failus.

 

Tai tokie mano paieškos vaisiai. Informacija galbūt nėra tokia tiksli ir įdomi, kokios tikėjaus prieš rašant šią temą, tačiau yra kaip yra. Prašau patikslinkit jei ką nors žinote daugiau nei aš, nes tikrai klaidų ir neatitikimų bus :) Ai, nors ką aš čia bandau apgauti, niekas iki čia taip ar taip ne skaitys.. Na bet jei jau skaitėte, tikiuosi bent kažkiek patiko, įdėjau nemažai darbo, bet norėjau kad kuo daugiau tautiečių žinotų apie šiuos legendas...

Šaltiniai:

Spoiler

 

      SAMP:

https://www.grandtheftwiki.com/San_Andreas_Multiplayer

https://forum.sa-mp.com/index.php

      CLEO ir sanny builder

https://cleo.li/

https://docs.sannybuilder.com/credits

https://docs.sannybuilder.com/version-history

Pagr. kūrėjas: https://github.com/x87

      Asi loader

https://gtaforums.com/topic/523982-relopensrc-silents-asi-loader/

kūrėjas: https://gtaforums.com/profile/474816-silent/

      Zmodeler

https://www.zmodeler2.com/

kūrėjas: nerandu nieko apie jį.. 

      TXD workshop

https://www.gtatools.com/

kūrėjas: nerandu jokio profilio, bet kažkiek informacijos yra jo puslapyje

 

 

Redaguota Bevardisz_Raidas
Suradau dar vieną sampo coderį

Dalintis šuo pranešimu


Nuoroda į pranešimą
Pasidalinti kituose saituose
Svečias
Ši tema yra užrakinta.

GreenSide.lt Powered by Invision Community

2024 © greenside.lt

×
×
  • Sukurti...

Svarbi informacija

Lankydamiesi mūsų puslapyje, Jūs sutinkate su mūsų Naudojimosi sąlygos.